Wednesday, November 4, 2009

The One

Istilah ini merujuk kepada orang-orang pilihan Tuhan dalam menyampaikan ilmu pengetahuan ini. Mereka ini kerap disebut sebagai nabi, rasul, orang suci,peramal,pendeta agung,maitreya, avatar dan sebagainya biasanya merupakan orang yang disegani dari segi akhlak dan sikap yang terpuji.

'The One' bukanlah orang yang mewar-warkan dirinya sebagai nabi atau utusan Tuhan melainkan setelah diarahkan begitu.Mereka sendiri tidak tahu pada awalnya bahawa diri mereka terpilih sehinggalah diberitahu secara wahyu, ilham atau cara-cara tertentu.

The One menguasai enjin software semua alam dan dimensi. Bayangkan apa dia boleh buat 'kemana-mana lokasi', menggandakan diri (unlimited), menjadi apa sahaaj,lipat masa, iaitu menguasai semua 'tools/icon' dalam 'software alam-alam seperti alam mimpi atau alam nyata dan separa sedar, alam malaikat, semua unsur dan tenaga alam..

The One ini ada hubungan rapat dengan The Architects semua 'software dimensi dengan kata lain The Architect tu ialah D Almighty Powerful Allah. dan The One ialah Habibullah.

The One jauh lebih special berbanding dengan wali-wali biasa yang lain.Ada rahsia besar di antara The One dan The Source.

The One dijadikan terlebih awal dari sistem matrix ini iaitu sebelum ada bulan bintang dan sebagainya.

The One boleh ‘mengambilalih’ atau copy paste sebarang individu dan menjadi individu tersebut (jangan salah faham dengan rasukan-rasukan tidak mengambil-alih diri dalam).Individu yang ‘diambilalih’ oleh The One akan jadi The One.

Wali-Wali Qutb juga merupakan titisan atau cercahan daripada The One yang ramai tidak kenal The One yang mereka tahu nama-nama sahaja tetapi mengabaikan dari mata kasar, titisan The One ada di merata dunia dan menjadi pemimpin dalam satu-satu kaum atau bangsa atau negara yang mengikut masa dan zaman seperti yang dibincangkan dalam kitab-kitab besar tasauf dan tarikat seperti Sidi Abdul Qadir Al-Jailani, Sidi Ahmad Rifae, Sidi Ahmad Badawi Dan Sidi Ibrahim Al-Qurasyi Ad-Dasuqi, Sidi Hasan As-Syazuli.

Kalau di tanah melayu kebanyakkan menceritakan tentang Tok Uban yang didakwa sebagai Raja Alam Ghaib sejak lama dulu dengan memakai berbagai nama atau klon,Tok Kenali, Abdul Samad Al-Palembangi, Mat Daud Kilau, Dato` Bahaman, Hang Tuah,Tokku Paloh, Sheikh Muhammad bin Abdullah, (boleh rujuk buku tentang wali-wali Allah di Malaysia) dan wali songo yang terkenal suatu ketika dulu dan ramai lagi.


Kenapa mereka berjaya membebaskan diri ? Ikhlas, Sabar, Amanah dan Iman mereka 'hidup'.

Salah satu sifat kejayaan 'merentasi' jalan makrifat adalah keikhlasan.Jika masih bersandar kepada berjuta-juta zikrullah, beribu guru atau waliyullah yang datang memberi panduan maka anda belum ikhlas..( Ikhlas adalah peringkat tertinggi jalan makrifat ialah semuanya dari Allah kepada Allah kerana Allah.).

Keikhlasan kita pada Allah yang membawa kita mencapai makrifat (melepasi halangan matrix ) bukan kerana taksub kepada sesiapa atau untuk mendapat kelebihan apa-apa tetapi matlamat yang satu iaitu mengenal dengan sebenar Pencipta...kenali diri.."Hidup Infiniti..Wujud Ilusi.."

Siapakah yang diistilahkan dengan The One ?

The One Lokomotif dari tamsilan atau perumpamaan keretapi tadi,
nampakkah peranan pemandu lokomotif (The One) ? :-

-memegang amanah Allah SWT menjaga alam

-memahami keadaan seluruh alam

-’hidup’ sepanjang zaman

-’menjaga seluruh alam’

-’merentasi alam’

-’mengkiamatkan alam’

-menentukan ‘pace / rentak’ alam

-boleh dapat ’syafaat’ darinya

-dah ada ‘pertemuan’ dan sudah semestinya perjanjian’ dengan the source’
bahkan lebih daripada itu atau lebih tepat di kenali sebagai Rahmatul Alamin s.a.w

Nabi Muhammad s.a.w juga adalah Rahmat Sekelian Alam [rahmat semua alam samada jin atau manusia atau apa-apa alam yang tidak terbatas] dan boleh merentasi alam maya, matrix ruh dan lebih dari itu iaitu ke sidratul muntaha Narasyangsya yang diramalkan dalam agama Hindu iaitu manusia pembimbing akhir zaman yg mempunyai sifat terpuji mempunyai kebolehan merentasi alam maya (Matrix Ruh Universal) malah lebih lagi iaitu bertemu empunya Matrix di mana malaikat (yang terhad dalam matrix) tidak dapat melintasinya..Jadi siapa Narasyangsya dalam kepercayaan agama hindu ? Kitab Veda menamakan beliau sebagai Narasyangsya yang mampu merentasi alam maya (dimensi,masa,hukum alam)

Agama Hindu yang menjadi panduan Buddha menunggu Narasyangsya iaitu Rasulullah SAW sendiri sebenarnya..tetapi Jaringan Matrix amalan Buddha sudah terlalu kompleks dan berisiko besar untuk tersesat dan terperangkap dalam Ilusi Matrix yang mungkin tiada jalan keluar lagi dan diringkaskan bahawa jalan kerohaniannya sistem lama dan out of dates serta membuang masa dan umur, lagipun Islam menyeluruh sebagai The Way Of Life.

0 comments:

  ©Template by Dicas Blogger.