Saturday, January 16, 2010

susah latihan..senang ujian...

Kesusahan itu satu latihan

Kesenangan itu satu ujian

Sabar itu bekalan terbaik

Kata arwah Tok Uban Lubuk Paku :

"Tak payah pi naik gunung utk bertapa mencapai ketinggian makrifat, ujian dunia skang pun dah cukup"

Inilah pentasnya..

Dalam ramai, dalam berseorangan, dalam sihat, dalam sakit, dalam gembira, dalam duka, dalam kekayaan, dalam kesukaran..,,Aku tetap bersama Allah

Kenapa mengembara mencari Allah

"hati mukmin istana Allah'

Kat luar sana adalah tanda-tanda sahaja

di dalam diri ada bukti

Berapa ribu masjid aku bertahajud

Berapa ribu pondok perguruan aku redahi

Berapa ribu bandar aku berdakwah

Berapa ribu makam aku bertafakkur

Berapa ribu kali aku bertawaf

Namun dihujungnya

Ada satu pintu

Pintu yg penuh enigma

iaitulah pintu hati

Ketuklah pintu hati itu

Pasti lama akhirnya Si Empunya akan menbukanya

Wahai jiwa2 yang tenang, Aku jemput kekasihlku sekelian memasuki syurgaKu..

Di malam sepi
Aku bermimpi
Mimpi yang sedih
sekali

Kau akan pergi
Meninggalkan diriku
Aku menangis
Sendiri

Diriku
Tak pernah
Lepas dar penderitaan
Itulah nasib
Diriku
AKU masih
seperti yang dulu
Menunggumu
Hingga akhir hayatKu..

1 comments:

Ieqa Swetluv 7:48 AM  

Jika kamu berjuang di jalan-Nya, maka kasih-Nya tidak pernah outus untuk kamu.. "Allahu maftah 'alaihi" =)

  ©Template by Dicas Blogger.