Tuesday, January 5, 2010

Mimpi Mati ?

Sebelum ini aku ada mencatat tentang http://ateef.blogspot.com/2009/12/kematian-menghantui-perasaan-manusia.html tadi aku ada terima PM dia minta pandangan tentang mimpi kematian yang berlaku kepadanya..lalu bila tersedar dia menampar2kan mukanya kot lew mati betul2 hehe lalu terus dia mohon ampun..secara ringkas jerk aku bg pendapat..

Sebenarnya mimpi cam ni adalah utk kita memperingati tentang jasad kita yang sering lupa padaNya..tade apa2 disisiNya..ada kisah seorang kawan aku dia ni cam putus asa dalam kehidupan macam2 dilalui dalam kehidupan..ringkasnya 'hidup serba tak kena' lah ni..jadi dia solat hajat 40 hari 40 malam minta pada allah sbb tak tahan dengan ujian hidupnya...lalu allah bagi dia untuk merasai 'kematian' tersebut..namun,allah masih sayangkan dia utk terus hidup dan berbakti sebelum mati..dan kehidupannya telah 'diupgrade'kan buat masa ini...aku doakan dia terus berjaya daam kehidupan..

Kisah pasal mati ni aku hanya mengalami kes tercabut roh dari jasad memang terasa takut yang tak dpt nak digambarkan..rasanya begitu lama..2 kali berlaku dalam hidup aku huhuhu..kemudian aku mmg tak boleh nak tido lepas tu..cam takut lak nak tdo lepas kejadian tersebut..hohoho..lalu aku cuba gak merujuk kepada maha guruku..hanya pesan bykkan baca hizib dengan lebih kuat lagi dan jangan lupa mengingatiNya...dan mimpi2 ni hanyalah seperti iklan di tepi2 jalan jerk...fokuskan kepada perjalanan ke destinasi bukan nak layan iklan tu..hohoho...

0 comments:

  ©Template by Dicas Blogger.