Wednesday, June 24, 2009

Wanita Resah Dengan Keputihan


Ramai yang membicara macam2 tips 'kesedapan' saja kan..bila bercakap tentang seks..tapi dalam sedap2 tu ada gak perkara yang tak sepatutnya diingini...

Perkara ni akan terjadi bagi mereka2 yang baru kahwin kira dalam masa honeymoon gitu lah dan mungkin akan berpanjangan kalau tidak diubati..

Bagi yang baru kahwin hal ini terjadi kepada perempuan atau bini korang nanti..So..kena tahu gak..iaitu penyakit keputihan yang menjadikan wanita itu jadi tak selesa lagi nak melayani kita..sebab benda ni gatal dan boleh merebak kepada zakar gak...dan wanita akan resah gelisah ar...org laki nak menyedut pun tak bessst hahaha..

Ramai gak aku dok berinteraksi dengan wanita2 dalam masalah ini ceeeh cam doktor tapi aku ada lah cara nak mengatasi biasalah kena kawan ngan org2 tua gak kutip petua neeh hahahah...


Antaranya respond :

Sallam,
Ini agak peribadi bagi saya, akan tetapi demi kesihatan dan hubungan kelamin saya dan suami, saya ingin meminta pendapat bagi yang mahir tentang masalah wanita iaitu keputihan. Dari apa yang saya dapati masalah saya adalah kulat jenis candida, saya perlukan nasihat apa yang perlu saya ambil bagi mengatasi masalah ini. Saya telah cuba beberapa jenis ubatan tradisional akan tetapi tiada memberi kesan pada saya, malah keputihan yang saya alami bertambah membimbangkan. Sila berikan pandangan dan ubatan yang perlu saya ambil. Terima kasih.


Keputihan dalam bahasa perubatan dikenali sebagai Flour Albus atau Leukore.

Keputihan atau Fluor Albus atau Leukorhoe adalah yang keluar cairan dari Vagina. Keadaan ini ada yang bukan kerana penyakit [non patologis] ada yang dikatakan pula kerana penyakit [patologis].

Bagi sebagian wanita, keputihan merupakan sesuatu yang mengerikan dan amat menakutkan.Bagi yang mengalaminya, akan merasa resah,risih,malu,bahkan menurunkan rasa percaya diri.

Adakalanya, muncul beberapa pertanyaan :

Apakah keputihan ini menyebabkan kancer, apakah dapat menyebabkan mandul,..apakah suami dapat kepuasan,apakah..apakah..apakah..itulah pertanyaan yang sering menghantui para wanita ketika mengalami keputihan.

Gejala keputihan

Gejala Keputihan bukan kerana penyakit [non patologis]

-Cairan dari vagina berwarna kekuningan
-Tidak berwarna,tidak berbau,tidak gatal
-Jumlah cairan sedikit,kadang agak banyak.

Gejala keputihan kerana penyakit [patologis]

-Cairan dari vagina berwarna keruh dan kental
-Warna kekuningan,keabuan-abuan,kehijauan
-Berbau :busuk,anyir,amis dan gatal
-Jumlah cairan biasanya banyak.

Penyebab Non Patologis:

-Saat menjelang menstruasi atau setelah menstruasi
-Rangsangan seksual
-saat kehamilan
-Stress,baik fisik maupun psikis

Penyebab Patologis

-Infeksi Jamur [Kebanyakkan jamur Candida]
-Infeksi Bakteri [E.Coli dan Satafilokoku]
-Infeksi Protozoa [umumnya Trichomonas]

Bagaimana menyelesaikannya ?

Penulis telah menemui satu ubat yang paling mujarab di farmasi Mesir buat sejak beberapa tahun lepas. Ini telah diakui oleh beberapa wanita yang telah menggunakan dari apa yang disarankan agar mendapatkan ubat ini.

Bagi para wanita yang inginkan jalan penyelesaian masalah ini bolehlah hubungi kami.

0 comments:

  ©Template by Dicas Blogger.