Saturday, July 25, 2009

Nak Bisnes Idea Tiada ?

Nak bisnes idea tade samada dijalankan secara online atau offline..mungkin kita ada idea tapi tak reti nak kembangkan..bisnes bagus kalau kena caranya leh jadi jutawan ahaks ! Apapun jual apa pun produk atau service..kereta proton, kereta Produa.. Kereta kuda, kereta lembu.. anak ayam, bapak ayam..kambing kacuk ke..macam2 leh jual... apa yang anda2 agak boleh mendapatkan fulus.. fulus.. fulus.. fulus..duit oh duit..wang oh wang..

Aku pun banyak gak pengalaman macam2 cuba..samada online..offline..gaya pos ke apa jenis kebenda aku ceburi sepanjang aku hidup ni..MLM ke..matrix ke, autosurf ke,HYIP ke, adsense ke, ebay ke, affiliate ke..ebook ke..FOREX ke..kayu kokka ke, air soya ke, taufu fa ke, kek ke, biskut raya ke, nasi belauk, nasi lemak, kerepok lekor..eeeerk byk la pulak bila di senaraikan..semua tu secara sambilan saja tade yang kekal pun sehingga ke hari ini..sekarang ni aku tah pencen dah...cuma nak bela kambing,ayam, itik jerk...puas dah berinteraksi ngan orang..nak cuba berinteraksi ngan segala jenis haiwan, hantu ke..jembalang lak...uiks bela hantu raya pun ok pe hahahahaha leh wat kacau orang kan kan hahahaha

So dari pengalaman aku rasanya mungkin berguna kepada yang beringinan atau idea dia sedang membeku..ok kesinambungan ini sebenarnya 2-3 hari ni aku dok melepak kat www.wangcyber.com lama tak jenguk so..redah2 forum skit tgk apa benda laa diorang dok berbisnes yang rancak skrg ni..intai2 dan skodeng2 aaaah benda sama jerk seperti kehidupan aku lalui dulu..cuma ada skit jerk perubahan...tup2 ada lah seorang hamba allah kt forum tu bertanya forumer biasalah newbie kan..threadnya dipecah tanah dengan soalan ini...


"Originally Posted by fadah

kawan2....bantu aku dalam mencari satu pluang biz..
dah macam2 aku tgk dari setiap cabang biz..
tapi banyak feedback negatifnya yang diberi dalam forum..

mana satu yang harus aku buat tuk dapat pendapatan sampingan...


bantulah aku"


Ada macam2 cadangan yang telah diberikan..so aku cuba gak gitau..

Idea aku cuba terapkan :

Pertama : fokus dan bersungguh2 insyallah ada jalannnya..

ok aku ada satu idea kalau sapa2 nak buat biz secara online..korunk buat kajian ttg minyak habbatul sauda..ok aku bagi clue...aku petik dari entry lepas..

Bagaimana Nak tentukan Keaslian Minyak Habbatul Sauda`

2-3 Hari lepas ku jumpa kawan yang supply minyak habbatul sauda` dan pergi ke tempat mesin dari biji jadi minyak tu..dia ni selalu jerk datang ke sini leh seminggu dua cari2 brg pastu jual.. tapi yang ini kira yang asli atau gred A kita leh dapat beza dari segi warna,rasa dan bau serta kelikatan atau kepekatannya.

Kira gred A ni lagi power lah..sebenarnya orang Islam dah maklum dah kelebihan atau khasiat habbatul sauda ni dalam hadis nabi s.a.w pun ada di sebut...

Aku tak dapat nak upload lagi gambar...utk tgk perbezaan..hasil dari kajian aku tgk yang org jual kat msia tu Gred C hahahah...ada campuran ngan minyak kapas..

Kawan aku jual ni sekilo :

RM 150 =Gred A
RM 120 =Gred B
RM80 =Gred C

Kenapa dia pekat kalau yang betul2 asli dari segi biji dia tu besar2 dan juga tidak campur dengan minyak kapas.. Ok ini tips yang paling berguna utk pelayar blog aku..hahahaha

Ok kalau sapa2 nak jadi pengedar leh contact dia atau untuk keterangan selanjutnya : Hj.Man di talian 013-3365352 di kat KL..dalam 2-3 hari lagi di balik lah.. so leh booking awal lah sapa2 nak jadi pengedar pastuu korang buh jerk apa2 cap atau jenama hahaha...

Kebanyakan dalam pasaran kat msia skrg orang jual gred C..sebenarnya kelebihan habbatul sauda atau biji hitam ni leh mengubati semua penyakit kecuali mati termasuk kanser, susah dapat anak, lelah, migrin dan sbg semua penyakit laa kalau selalu amal..tapi yang paling best telan skit lama tu..buang angin terus..

Biasalah penyakit lam tubuh ni byk berpunca dari angin lam tubuh sebenarnya..

ok skrg ni di supply jerk..tanpa apa2 jenama atau cap lagi..korunk leh buat label sendiri laa..atau apply lesen kem.kesihatan ujian makmal dalam 500RM gitu lah..bawa 3 gred tu..korunk call jerk kwan aku nanti..untuk lebih info yerk..aku bg idea jerk..ko sapa2 ada rezekinya..

orang islam dah maklum dah habbatul sauda ni..

Yang kedua :

Ok mane tuan umah ni..

ada satu idea lagi..ttg ubat keputihan aku terima byk juga respond kat blog dari kaum wanita yang br kahwin ramai ygn mengidap benda ni..ko leh buat kajian gak..

Keputihan dalam bahasa perubatan dikenali sebagai Flour Albus atau Leukore.

Keputihan atau Fluor Albus atau Leukorhoe adalah yang keluar cairan dari Vagina. Keadaan ini ada yang bukan kerana penyakit [non patologis] ada yang dikatakan pula kerana penyakit [patologis].

Bagi sebagian wanita, keputihan merupakan sesuatu yang mengerikan dan amat menakutkan.Bagi yang mengalaminya, akan merasa resah,risih,malu,bahkan menurunkan rasa percaya diri.

Kalau ini cam ubat dari Egypt...mujarab juga setelah aku beri PERCUMA saja dulu kt beberapa orang yang lawat blog aku dulu... hanya sekali jerk hilang terus..sbb ada ubat tu tak semuanya mujarab..mengikut kesesuaian orang gak..

ubat ini telah dijual di farmasi2 Egypt secara SAH..



so terpulanglah semoga idea ni dpt membawa sinar kejayaan..apa yg penting dlm biz ni idea baru dan be creative..buat yang org tak buat..kkalau ada yg dah ada kita cuba cari yang lebih berkualiti utk menyaingi mreka.

Ketiga : promosi rahsia magnet wang pun ok gak yang ditulis oleh zulkaram karami mengikut pengalaman dia.

Aku tak berbisnes pun skrg cuma itu lah idea serba sedikit..

Ok bersambung pada siri akan datang...




0 comments:

  ©Template by Dicas Blogger.