Wednesday, July 1, 2009

Buat Private Forum


Arrrrgg...berpinar biji mate dok men2 function diskuz ni...opps aku baru siap develop forum kat hosting ...http://forum.alkiram.net dengan menggunakan platform diskuz setelah sekian lama aku cari platform ni..dulu macam2 aku try tapi tak mantap sgt dari segi kelajuannya.

Aku buat untuk private jerk untuk simpan filekalau ada nak masuk leh kongsi2kan bersama pelayar yang dok cari2 kt pakcik google..tapi semua aku buat permission file sesetengah jerk tak wat pun..best men2 kredit n virtual money..

Tapi aku puashati pakai yang jenis ni..lama gak dok cari dulu...tanya pakcik google jumpa gak untuk versi english biasanya platform ni china mari lah..function dia ok sbb aku suka pasal men2 kredit dia tu hahaha..sistem ajax yang mantap juga..tu laju tu huhuhu

Saja create nak sumbat benda2 yang lam pc aku ni dah bersepah lak fail2 dan nota aku..mana yang sulit tu terpaksa lah kena hidden dan permission..huhuhuu..mana yang leh aku kongsikan aku pamerkan kot ada sapa2 yang berkenan dan ingin 'panjangkan' lagi info tu haha

Langkah2nya senang gak...dulu penah aku pakai vbulletin jap..pbbphp..apa agi aar..macam2 gak try cam berat jerk...vbulletin pun berat maaaa..themes2 ok gak..tapi skrg ni semakin canggih gak vbulletin nih..

Cuma yang ni aku tak ejas agi template dia..biarkan dulu nanti ada masa sambung lak..sbb byk kerja agi nak wat hohohoho...sekadar untuk private biasa2lah dulu..

Bukan apa dulu aku fobia aar semua file2 aku ilang dari hdd ni.. so bila wat posting2 yg hosting sendiri ni selamat ar skit ada backup..gambar2 pun byk ilang dulu hahaha tak tahan tul lah ngan virus atau hdd rosak huhuhu..

Smlm pun baru siap dok men2 buat lakaran untuk buku cerita buku kanak2 nak publish nanti..kepenatan jugak ni...

Cerita pasal kelajuan ni aku penat laa..byk aku layari blog2 kawan2 dan blog mane2 yang aku nak cari apa2 kekadang kuar pop-up byk aar kenapa laa tuan dia tak perasan ker..kekadang berat ngan bubuh lagu lak..so terus jadi automatik masuk download kat IDM...yang pop-up tu ar tak tahan dia ada lam html template kita pakai kt blogspot ni..

Aku ni dulu menceburi lam blog2 ni lama gak aku mula ngan blogdrive..pastu aku tak aktif beberapa bulan terus dia delete..tak sempat aku nak abik file aku adesss...tu aku fobia nak pakai yang free..ni plak la aku pakai blogspot nampak ok laa leh bertahan lama..dan dah ramai pengguna..

oklah aku penat daaaah dok belek2 diskuz hohohoo.........berehat dulu..

2 comments:

nurizan 2:19 PM  

eh rajin berforum eh.. kalau visit blog aku kuar benda pelik2 bgtau aa.. rasanya cuma kuar radio TorrentFM, tu aku buat auto start je bila orang masuk.. lain2 takde rasanya.. kalau ada yang pelik bgtau eh..

Ateef 9:37 PM  

ok je blog ke stabil dan mantap huhuhu

  ©Template by Dicas Blogger.